Майкл Махемофф — розмова після київського хакатону+пам’ятка хакатонороба

Майкл, розкажи, будь ласка, трохи про себе. Твоє прізвище звучить, як болгарське — я не помиляюсь?

Мої прадід та прабабка були з Польщі та Росії. Батьки народились вже в Австралії.

Я закінчив Мельбурнський університет. Потім вирішив побачити світ, поїздити по Європі… так і опинився у Лондоні.

Давно у Google?

Шість місяців

Нещодавно я почаввести блог http://softwareas.com/ . Це девелоперський блог він спрямований на регіон EMEA. Потрібен, звичайно, певний час, щоб трохи дати йому раду, систематизувати і перетворити на справді девелоперський інформаційний ресурс.

Пройшло три хакатони — Лондон, Лісабон і, щойно, Київ. Можна трохи порівняльних вражень?

Нажаль нічого не можу сказати про Лісабон, бо це був не мій івент. Але щодо моїх вражень, то кидається у вічі насамперед схожість. Це дивно, але у різних куточках світу девелоперів поєднують спільні риси. Насамперед, це люди, які хочуть вчитися, хочуть спілкуватися між собою для набуття нових знань. Це люди які здатні отримувати величезне задоволення від створення нового. Це є їхньою головною мотивацією, і цим вони дуже схожі між собою у всіх кінцях світу.

Чи брав участь у підготовці та проведені лондонського хакатону London GTUG?

Так, ми з ними співпрацювали.

Чим пояснити надзвичайну активність команди Google Chrome, яку ми спостерігаємо останніми місяцями?

Насамперед тим, що в нас дуже класна команда насправді талановитих спеціалістів! В ній надзвичайно приємно працювати. До того ж важливо те, що Google Chrome це Open Source проект, тому до роботи долучається багато цікавих і активних програмістів, що також роблять суттєвий внесок. Причому я кажу навіть не про розробників, що створювали браузер від початку, а про девелоперів, що раніше, як і я, працювали над різними іншими проектами, а тепер підключились для створення додатків для Chrome Web Store. Це типово фрілансерський проект, займатись ним можна у будь який зручний час. Ми насправді зацікавлені у долучені здібних девелоперів з усього світу. Наведу, як приклад, московський офіс, де щойно відкрито нову вакансію фахівця по роботі з розробниками.

Наскільки пов’язані розробки для Google Chrome та для Chrome OS?

Загалом це, звичайно, пов’язані області, але різні проекти. Я особисто, є сконцентрований на браузері.

Складається враження, що останні півроку надто мало чути про Chrome OS . Чим пояснити цей дефіцит інформації?

Над OS, наразі, інтенсивно працюють. А наша справа — розвивати браузера. Наскільки нам це вдається, настільки виграє і OS.

Майк, про наболіле! Більшість продуктів Google добре локалізовані. Підтримка до 40 мов сприймається, як норма. В Google Wave. наприклад, вже давно є чудовий спелінґ української мови. А от Chrome і досі сприймає українську мову, як російську. Коли зміниться ситуація?

Я не зовсім та людина, яка може владнати це питання, але, оскільки я про нього тепер знаю, я нагадаю про цю проблему тим, від кого залежить її рішення. Певною складністю тут є та сама обставина, що Google Chrome є Open Source проектом. Це, часом, ускладнює оперативні та важливі рішення. Тим не менше,дуже добре, що я почув від вас про цю проблему. Фідбек для нас важливий.

Майк, мені приємно тобі повідомити, що київський хакатон став подією, що знов вивела Kyiv GTUG Center на перше місце у всесвітньому рейтинґуhttp://www.gtugs.org

А мені приємно, що я до цього долучився. В мене дуже приємне враження від цього івенту. Головне, що вдалось досягти високої якості хакатону. І люди, що брали участь і розробки, що вони створили мені дуже сподобались. Загалом, я вражений високим професійним рівнем ваших девелоперів. Буду радий долучити кращій проект до офіційної програми Google Developer Day 2010. Чекаю на нову зустріч із переможцями київського хакатону на хакатоні у Москві. А хакатон #chromkyiv будемо вважати дуже вдалою подією.

*Бонус — інструкція хакатонороба:

Махемофф: Що потрібно знати про проведення хакатонів (на основі різноманітних хакатонів, які я нещодавно організував/допоміг провести:

  • Потрібно чітко дати зрозуміти людям, що вони повинні прийти зі своїми ноутбуками, а інакше з їхньої присутності буде небагато користі.
  • Потрібно допомогти людям об’єднатися в команди та зосередитися на обговоренні ідей,якщо їм це необхідно.У допомозі може стати певна задана тема.(Наприклад, для празькогоGTUG,це були «додатки для навчання»;на“HTML5GameJam”,у нас була гра “FrenemiesforLife”).
  • Якщо можливо, не потрібно жорстко встановлювати кількість чоловік у команді.
  • Потрібно розповісти про графік проведення заходу та критерії оцінювання на початку заходу.
  • Не потрібно проводити довгих презентацій на початку заходу.Лише1-2 технічних огляди з посиланнями на детальнішу інформацію онлайн.
  • Потрібно повідомити учасникам, хто виступає в ролі асистентів, і зазначити, що вони можуть без вагань у будь-який момент звертатися до них за допомогою.(Інакше,люди вважатимуть за недоречне турбувати їх.)
  • Організатори/асистенти повинні протягом дня час від часу проходити по залу від учасника до учасника.Основний організатор повинен виступати медіатором, знаходячи відповідних асистентів, коли командам потрібна допомога.
  • Заключні демо-презентації учасників повинні бути короткими,наприклад,3 хвилини на презентацію + 2 хвилини на питання.
  • Це повинні бути саме демо-презентації, а не презентації. Я зрозумів, що не достатньо просто сказати про це на початку заходу – люди все одно готуватимуть презентацію у вигляді слайд-шоу, якщо вони не знайомі з форматом демо-презентації. Тому б я ще раз наголосив на цьому моменті власне перед представленням учасниками результатів своєї роботи на хакатоні.В ідеалі було б чудово, якби один з організаторів/асистентів, який створив щось протягом дня, сам представив приклад демо-презентації.